Det helt særlige ved Rydhave er ... Verdens bedste elever! Og vores dygtige og engagerede personale, der med liv og sjæl gør alt hvad de kan for at skabe et uforglemmeligt år for vores unge mennesker.
Det bedste ved at arbejde på Rydhave er, når eleverne lykkes – både med stort og småt. At se dem udvikle sig selv og hinanden og når man oplever, at man udvikler sig sammen med sine elever. På efterskolen har voksne og unge valgt hinanden til for et år, og det skaber en helt unik relation og samhørighed.
Mine bedste efterskoleminder er nok fra afslutningsugerne, som er en helt særlig blanding af hektisk aktivitet, ro, spænding, vemodighed og glæde. Og så gør det mig altid glad, når gamle elever kommer forbi til en snak og et kram.
Sekretær
”Der er aldrig to dage på Rydhave, som er ens. Jeg er motiveret for at gøre en forskel; at se eleverne blomstre fra skolestart til vi sender dem afsted på sommerferie. Jeg hjælper gerne de elever, der har behov for det og skubber kærligt på de elever, der kan selv.
Jeg nyder kontakten til både kommende, nuværende og tidligere elever/forældre. Fagligt er det vigtigt for mig, at vi er professionelle i alt, hvad vi gør, så Rydhave forbliver attraktive – både for elever og personale.
Det er fantastisk at mærke den gode stemning og de mange elever, der gerne kigger forbi for at fortælle en sjov historie eller hente en pakke. Jeg håber, eleverne tænker tilbage på et fantastisk efterskoleår på Rydhave Slots Efterskole. Et år, hvor de har lært en masse fagligt, men ikke mindst hvordan de gerne vil være som person; og at de har troen på, at de kan langt mere, end de selv tror.”
Økonomiansvarlig
”Jeg brænder for at udvikle mig, lære og dygtiggøre mig inden for mit fag. Herunder også at effektivisere arbejdsgange og udnytte både mine og andres ressourcer bedst muligt med henblik på at skabe gode resultater sammen.
Personligt brænder jeg for, at folk omkring mig trives og har det godt – både arbejdsmæssigt og privat. Til daglig i mit arbejde nyder jeg at have løbende kontakt med både elever og kollegaer, og hjælpe med både stort og småt. Det er især en fornøjelse at lære eleverne at kende, følge dem og opleve deres udvikling i løbet af skoleåret.
Jeg vil gerne være med til at give eleverne gode minder om, at Rydhave har været et rart sted at være. At skabe en administration, hvor døren altid er åben – både for hjælp og en lille hyggesnak”
Lærer
”Jeg underviser i dansk, engelsk, historie og filmvalgfag. Og dét brænder jeg virkelig for! Jeg elsker at nørde grammatik, litteratur, historie og hvordan hele molevitten har indflydelse på, hvordan vores verden ser ud, og hvordan vi er os selv.
Jeg drømmer om at kunne give min viden og kærlighed til mine fag videre til mine elever. Det prøver jeg at gøre ved at lade mine elever bestemme vores indhold og ved at undervise i emner, som mine elever er oprigtigt interesserede i, for eksempel gamer-kultur eller ny musik.
Mit mål er at udvide mine elevers horisont og mod på livet – både personligt og fagligt. Men vigtigst af alt; vil jeg gerne give dem et lige så godt og lærerigt år på efterskole, som jeg selv havde med alle de skønne oplevelser, det indebærer. Om det så er de lune sommeraftener foran bålet sammen med ens bedste venner og munden fuld af halvbagt snobrød, adrenalinen ved at skræmme livet ud af hinanden til mørke-gemmeleg på slottet eller fryden ved at smide hinanden i voldgraven på sidste skoledag.”
Lærer
”Jeg underviser i dansk, tysk og linjefaget Ung i en global verden.
Jeg brænder for at motivere eleverne til at yde deres bedste og finde stolthed i deres kunnen. Jeg vil gerne skabe gode relationer til eleverne og give dem et kærligt puf i den rigtige retning, så de kan udvikle sig til autentiske voksne.
Jeg håber på at give hver eneste elev en tro på, at de er gode mennesker, og de får mod på at gå ud i verden.”
Lærer og kommunikation
”Jeg underviser i idræt og er støttelærer i danskundervisningen. Faktisk er jeg lige nu i gang med at læse dansk på seminaret i Nissum, og jeg glæder mig helt vildt til at få lov til at undervise eleverne med den nye viden, jeg tilegner mig.
Jeg brænder for at arbejde med unge mennesker – og jeg brænder for motion. Jeg elsker, når man får overbevist de unge mennesker om, hvad motion kan gøre for dem. Motion er jo, i min overbevisning, den bedste medicin der findes – og så er den gratis!
Jeg vil gerne give eleverne en masse fede oplevelser i deres efterskoleår. Jeg synes, det er helt fantastisk, at man som lærer kan være med til at danne unge mennesker og sætte rammen om deres efterskoleår.”
Lærer
”Jeg underviser i matematik og fysik/kemi. Og jeg brænder for at gøre mine fag tilgængelige, relevante og vedkommende for eleverne.
Jeg håber, at eleverne på Rydhave vil se tilbage på et år med udvikling, minder og en masse gode oplevelser. Og jeg arbejder hver dag for at bidrage til det.”
Lærer
”Jeg underviser i matematik, engelsk og ridning. Vidt forskellige fag, men alle med det til fælles, at jeg brænder for, at eleverne udvikler sig mest muligt ud fra deres meget forskellige baggrunde og forudsætninger.
I min undervisning vil jeg gerne skabe et rum, hvor der er plads til alle, og alle får en oplevelse af at lykkedes.
Jeg vil gerne give eleverne et år fyldt med oplevelser, der udvikler dem fagligt såvel som personligt.”
Lærer
”Jeg underviser i engelsk, samfundsfag og idræt. Derudover har jeg en del opgaver som esportskommentator, Me&We-ansvarlig og skitursbums.
Jeg brænder for elevernes personlige udvikling og min rolle her på skolen. Jeg tror på, at mit væsen, min ro og skæve samt lol’ern personlighed gør, at jeg kan møde eleverne i øjenhøjde og se dem, som de er, og hvad de kan blive til.
Jeg er desuden en vaskeægte globetrotter og har rejst verden rundt flere gange. Igennem mine rejser har jeg fået en stor interesse for surfing, dykning og fremmede kulturer. Eleverne kan godt glæde sig til at se mine rejsebilleder!”
Lærer
Lærer
”Jeg underviser i dansk, tysk, kristendom, medborgerskab, crossfit og Esportsidræt. Og jeg brænder for at gøre mine fag spændende og sørge for, eleverne lærer en masse.
Personligt interesserer jeg mig meget for bevægelse og selvudvikling; noget, der skinner igennem i min undervisning.
Jeg håber, at eleverne på Rydhave får det bedste år i deres liv.”
Lærer
”Jeg underviser i matematik, historie, medborgerskab, badminton og i forskellige valgfag – f.eks. streaming af CS:GO.
Jeg brænder oprigtigt for at se eleverne glade og give dem gode oplevelser – hver eneste dag. Jeg vil gerne være med til at sikre, at et år på Rydhave bliver det bedste år i elevernes liv.”
Lærer – Esport
”Jeg underviser i matematik, fysik/kemi og er desuden Esportslærer. I al undervisning brænder jeg for at skabe motivation for eleverne. Jeg vil gerne give eleverne en forståelse for, hvorfor det er vigtigt at behandle andre, som man selv vil behandles.
Når efterskoleåret er slut, vil jeg gerne give eleverne en oplevelse af at lykkedes med videre. At de kan se tilbage på et år, hvor de har udviklet sig personligt, fagligt og socialt; et år fyldt med oplevelser, som har formet dem og gjort dem, til den, de er.”
Lærer
Lærer – Esport
”Jeg underviser i Esport. Jeg har spillet Esport hele mit liv og arbejdet med unge mennesker i størstedelen af mit voksenliv. Gennem årene har jeg samlet mange læringsbrikker; og efter et foredrag om 21st century learning skills og en tilhørende klub med ”sund gaming”, faldt alle brikkerne på plads for mig. Siden har jeg arbejdet målrettet på at udnytte det enorme udviklings- og læringsmateriale, der ligger i spil gennem den indre motivation, unge har til at bruge dem.
Jeg sætter en ære i at være nærværende, troværdig og engageret i min undervisning og gøre en forskel for de unge. Gennem en hverdag med tillid og omsorg at give dem redskaber og tro på, at de kan blive den bedste udgave af dem selv.”
Lærer
”Jeg underviser i dansk, engelsk og linjefaget Håndværk & Design. Jeg er en kreativ person, der elsker selvudvikling, havearbejde og kreativt håndarbejde – en passion, jeg gerne vil dele med mine elever.
Jeg brænder for at motivere mine elever til at turde at lykkedes. Gode relationer bærer frugten af det arbejde, der høstes i klasselokalet, og eleverne skal oparbejde en tillid til dem selv. De skal tro på, at de kan lykkedes – og når efterskoleåret er slut, håber jeg, de kan se værdien i at være den, de er.”
Lærer
Lærer – Esport
”Jeg underviser i Esport; Fortnite og delvist Counter-Strike. Og jeg brænder for at skabe rum til, at mine elever kan yde det bedste, de kan – selvfølgelig imens de har det sjovt. Jeg vil gerne have, eleverne får succesoplevelser, for Esport kan få eleverne til at vokse.
Personligt brænder jeg for fællesskabet; at vi har det sjovt, imens vi spiller. Jeg vil gerne gøre mit for, at Rydhave er et rart sted at være, hvor alle føler sig trygge, og hvor vi sammen skaber et frirum, hvor vi er seriøse og hyggesnakker imens.
Jeg håber, at eleverne får et efterskoleår fyldt med oplevelser, de kan se tilbage på.”
Skolemor
”Personligt brænder jeg for det gode liv; med min familie, have og hund – og selvfølgelig god mad.
Jeg vil gerne give eleverne et godt skoleår og håber, de får redskaberne til at finde ud af, hvem de er – og at de tør være sig selv.”
Lærer – Esport
Pedel og Motocross-underviser
”Jeg underviser i Motocross – og dét brænder jeg for.
Jeg vil gerne give eleverne et godt efterskoleår i bagagen – fyldt med gode oplevelser fra motocross-banen.”
Pedel og Motocross-underviser
Vagt
Køkkenleder
Ernæringsassistent
”Jeg vil gerne motivere eleverne til at turde smage på nye ting og nye retter, som de ikke nødvendigvis kender fra tidligere – og vise dem, at praktisk arbejde i køkkenet både kan være sjovt og hyggeligt, især når man hjælper hinanden.”
Ernæringsassistent
”Jeg brænder for at tilberede sund, varieret og nærende kost til de unge mennesker – og udvide deres horisont for ny mad og nye smagsoplevelser. Mange unge er meget ensidige i deres valg af mad.
Jeg vil gerne støtte, vejlede, skubbe – og selvfølgelig hygge med – de elever, der kommer i køkkenet.
Jeg vil gerne være med til at rykke hver eneste elev i en god retning. Lære dem om vigtigheden af fællesskab og det at løfte i flok. At være de unge at være nysgerrige på maden og ikke være bange for at smage på noget nyt; det kunne jo være deres nye livret.”
Ernæringsassistent